Erre a tanévre már nem tudunk iskolánkban olyan gyermekeket felelősséggel vállalni, akik SNI, BTMN státusszal jelentkeznének, vagy valamilyen területen fejlesztésre van szükségük.
Mindenki bizalmát és jelentkezési szándékát nagyon köszönjük. Akik a fentiek értelmében lemaradtak a Meixner Iskoláról, azoknak további sikeres iskolakeresést kívánunk.
Molnár Rita
igazgató
Iskolánk felsőbb osztályaiba a szabad helyekre a jelentkezéseket folyamatosan fogadjuk. Jelentkezésüket a „Jelentkezés jelenlegi 1. – 8. osztályba”, menü pont alatt található űrlapon rögzíthetik. Szakembereink pár napon belül felveszik Önökkel a kapcsolatot, hogy további felmerülő kérdéseikre válaszoljanak. A felvételi folyamatról alább olvashatnak.
A Meixner Iskola fogad gyermekeket a XV. kerületből és más kerületekből, valamint a környező településekről is. Iskolánkat minden 6 és 15 év közötti gyermeknek ajánljuk, hiszen a családias osztálylétszámnak köszönhetően az egyéni tanulási utak kibontakozása, a differenciálás és képességfejlesztés biztosított.
A Meixner módszer sokszínűsége, pedagógusaink és gyógypedagógusaink szakmai tudása, és optimális számú fejlesztő órák biztosítása lehetővé teszi a harmonikus fejlődésű gyermekek oktatásával egyidejűleg a tanulási nehézséggel és tanulási zavarral- elsősorban diszlexiával, diszgráfiával és diszkalkuliával – küzdő, sajátos nevelési igényű gyermekek integrált oktatását. Emellett természetesen nyitottak vagyunk az alapító okiratunkban foglaltak szerint enyhe fokban autizmussal élő, látás-hallásérült, mozgássérült tanulók fogadására is.
A leendő első osztályunkba maximum 24 gyermeket tudunk felvenni, ebből 5 gyermek lehet sajátos nevelési igényű. Évfolyamonként csak egy osztályt indítunk. Felsőbb évfolyamokra történő becsatlakozás évközben is lehetséges, a szabad helyek függvényében azonnal, vagy előjegyzést követően.
Felmérés
Azért, hogy integráció megvalósuljon, és eredményesen együtt tanítható gyermekeket vegyünk fel egy osztályba, az iskolába csak részletes pedagógiai-pszichológiai felmérés után kerülhetnek be új tanulók. Ezt az egyéni felmérést a Meixner Alapítvány Ambulanciájának pszichológus és gyógypedagógus munkatársai végzik. A vizsgálatra a szülők kísérik el a gyermeket. A cél nem a gyermek meglévő ismereteinek, tudásának felmérése, hanem képességeinek, tehetségének, esetleges problémáinak megismerése, hogy a jelentkezőkből hatékonyan együtt tanítható gyermekcsoportot állítsunk össze, és a felvett gyermekek számára legmegfelelőbb egyénre szabott fejlesztési programot tervezhessük meg.
Egy másik nevelési-oktatási intézményből átjelentkező gyermeknek lehetősége van arra, hogy a beiratkozást megelőzően látogatást tegyen leendő osztályában (próbahét). Az iskolába való felvételről az igazgató, az Ambulancián a vizsgálatot végző munkatárs és az érintett pedagógusok véleményét megismerve dönt, figyelembe véve az osztályok létszámát, tanulmányi teljesítményét és közösségi érdekeit.
(Gyarmati Renáta gyógypedagógus-kurátor, Kriston Viktória gyógypedagógus-szakmai koordinátor)