- Mi a Meixner-módszer?
A Meixner–módszer egy speciális olvasás-írástanítási módszer és anyanyelvi fejlesztő program, amivel a diszlexia-veszélyeztetett és nyelvi hátránnyal küzdő gyermekek is sikeres iskolások lehetnek, a tehetséges gyermekek pedig szárnyalhatnak.
Az olvasástanítás szintetikus, apró, jól egymásra épülő egységekből áll. A könnyen összetéveszthető betűket nagy időkülönbséggel tanítja, a szótagokat szavakat szerkezeti típusonként gyakorolja be, majd a gyermek eljut az egyszerű mondatok olvasásáig, aztán a bővített, végül az összetett mondatok gyakorlásáig és értelmezéséig. A ritmuskészség a téri tájékozódás és a beszédkészség fejlesztése az olvasástanítással párhuzamosan zajlik, megalapozva olyan fontos iskolai készségeket, mint a helyesírás vagy a szövegértés.
- Mitől Meixner a Meixner Iskola?
Az iskola a Meixner-módszer bázisiskolája, azaz igyekszünk a módszert az összes évfolyamon alkalmazni, így végigkíséri a diákot az általános iskola 8 osztálya alatt. Az olvasás- és írástanítás 1. és 2. osztályban a Játékház tankönyvcsalád segítségével történik. A 3. és 4. évfolyam az olvasóvá nevelésről szól. Az idegen nyelv tanítása 4. osztályban kezdődik, a Meixner-módszer alapelveit és feladattípusait beépítve. Ugyanerre törekszünk felső tagozaton, a többi szakórán is.
- Milyen egyéb dolgokban különbözik a Meixner egy hagyományos iskolától?
Iskolánkban a Nemzeti Alaptantervhez és kerettanterveihez igazított alternatív kerettantervvel dolgozunk, amely a szociális kompetenciafejlesztést helyezi a középpontba.
Egyedi engedélyünk alapján a foglalkozások részben vagy teljes egészében tartalmazzák más tantárgyak elemeit is, ezért nálunk nincs külön drámapedagógia, hit-és erkölcstan tantárgy.
Mind a 8 évfolyamon minden tanítási nap egy 20 perces reggeli beszélgető körrel indul, ezt felső tagozaton egy 45 perces szociális kompetenciafejlesztő ’tanóra’ is kiegészíti.
Mind a 8 évfolyamon lehetőséget teremtünk arra, hogy a lassabban haladó diákok bizonyos tantárgyakat 4-6 fős csoportbontásban, többnyire gyógypedagógus segítségével tanulják. Alsó tagozaton jellemzően a magyar, felső tagozaton a magyar nyelvtan, a matematika és az angol nyelvet tanítjuk így. Ezáltal a tehetséggondozás is megvalósul, hiszen az osztály többi tanulójával ilyenkor a tanítók és tanárok elmerülhetnek a tananyagban.
A mindennapos testnevelés különböző, órarendbe illesztett tantárgyak keretében valósul meg: 1.-4. évfolyamon a testnevelés mellett néptánc és úszás, 5.-8. évfolyamon pedig tánc és csapatjáték tantárgyak formájában.
6 komplex, minden diák számára kötelező projektet illesztünk a tanév rendjébe. Projektjeink: Szent Márton projekt, karácsonyi projekt, Március 15. projekt, Öko-projekt, Művészeti projekt és hagyományaink projekt.
- Milyen hozzájárulást, díjakat kell fizetni a szülőknek?
Működési hozzájárulás a 2024/2025-es tanévre:
Éves díj egy összegben fizetve: 1.254.000 Ft vagy: 110.000 Ft/ hó / tanuló (12 hónapon át)
A kötelező művészeti iskola 1. és 2. évfolyamon: 50.000 Ft/év
Egyszeri felvételi fizetési kötelezettség összege a 2024/2025 tanévben induló első osztályba felvett tanulók számára: 110.000 Ft,
Felvételi fizetési kötelezettség magasabb évfolyamokon: 35.000 Ft
- Hogyan zajlik a jelentkezés és felvételi folyamata?
Tanév elején és év közben is várjuk az érdeklődő családok jelentkezését.
A jelentkezés első lépése az űrlap a kitöltése:
Leendő első osztály>>>
1.-8. osztály>>>
Azért, hogy csak eredményesen együtt tanítható gyermekeket vegyünk fel egy osztályba, új tanulók az iskolába csak részletes pedagógiai-pszichológiai felmérés után kerülhetnek be. A vizsgálatra a szülők kísérik el a gyermeket. A cél nem a gyermek meglévő ismereteinek, tudásának felmérése, hanem képességeinek, tehetségének, esetleges problémáinak megismerése, hogy a jelentkezőkből hatékonyan együtt tanítható gyermekcsoportot állítsunk össze, és a felvett gyermekek számára legmegfelelőbb egyénre szabott fejlesztési programot tervezhessük meg.
Átjelentkezés esetén a diákoknak költség- és kötelezettség mentesen részt kell venniük egy próba héten, hogy jobban megismerjük egymást.
- Hány fősek az osztályok?
Évfolyamonként egy osztályt indítunk, ami legfeljebb 24 fős lehet. Minden évfolyamon vannak tehetséges, illetve, osztályonként 20%-ban, különféle tanulási és egyéb nehézséggel küzdő diákjaink. (diszgráfiás, diszlexiás, diszkalkuliás, autizmussal élő, szelektív mutista, látás-hallássérült, enyhe fokban mozgássérült gyerekek)
- Mit jelent a Művészeti Iskola?
A Meixner 1. és 2. évfolyamán kötelező a művészeti képzés, 3-tól fakultatívan a tűzzománc, a kézművesség és a textilműves alapfokú szakirányok közül lehet választani. Sokan azt gondolják, hogy a művészeti iskola csak tehetséges, szépen rajzoló gyerekeknek van. Pedig közel sincs így. Kisiskolásként a motoros készségeket fejlesztjük, hogy az írás megtanulása könnyebb legyen, a művészetterápiának köszönhetően a gyerekek alsó és felső évfolyamon is kifejezhetik az érzelmeiket.
A művészeti iskoláról vezetője, Gál Nóra beszél részletesebben az alábbi videóban.
- Milyen a nyelvtanítás a Meixner Iskolában?
A Meixnerben jelenleg mindenki angol nyelvet tanul, a nyelvtanulást 4. osztályban kezdik meg a diákok. 4. osztályban jellemzően heterogén csoportokban tanítunk, a későbbiekben (általában 6. osztálytól) – amennyiben az adott osztály összetétele ezt igényli – kialakítunk egy lassabban és egy gyorsabban haladó csoport. Iskolánk küldetésével összhangban, nyelvi nehézségekkel küzdő tanulóinkat 8. osztályig a Meixner-módszer alapelveivel és típusfeladataival segítjük.
Az angol nyelvoktatásról részletesebben Szilágyi Éva intézményvezető-helyettes beszél az alábbi videóban.
- Van-e udvar, kert, tornaterem, ahol mozoghatnak a diákok?
Az iskola nagy fás-füves udvarral rendelkezik, illetve kosárlabdapálya és műfüves focipálya is van.
- Milyen szakkörök vannak?
Iskolánkban rengeteg szakkör elérhető: többek között íjászat, ukulele, sulifoci, karate és informatika.