Iskolánk alapítója, Meixner Ildokó olyan gyermekek integrált nevelését tűzte ki célul, akik nyelvi zavarral, vagy kisebb nyelvi nehézséggel küzdenek. Ők, legyenek bármilyen jó képességűek is, különleges bánásmódot igényelnek az olvasás és az írás megtanulásának folyamatában.
Nálunk a fejlesztés a tanítás része. 4 fő állású logopédust alkalmazunk, közülük 1 fő szurdopedógiai ( hallássérültek pedagógiája), 1 fő pszichopedagógia, 2 fő oligofrénpedagógia (tanulásban, ill. értelmileg akadályozottak pedagógiája) szakirányon is képzett.
Több szaktanárunk is rendelkezik gyógypedagógus végzettséggel (szomatopedagógia, logopédia).
Pedagógusainak nagy része akkreditált képzettséget szerzett a Meixner módszertanban – ez alsó tagozatban tanítás feltétele.
A fejlesztőórák az alsó tagozaton az órarendbe illeszkednek, a logopédiai fejlesztőórák nagy része egyfajta csoportbontásban valósul meg a magyar órákkal párhuzamosan. Meggyőződésünk, hogy ebben a formában jóval eredményesebben dolgozhatunk. Egyrészt megvalósul az osztálytanítóval a szoros együttműködés, másrészt ebben az életkorban a délelőtti idősáv egyértelműen alkalmasabb a fejlesztésre, mint ha a délutáni játékidőben terhelnénk meg a pihenésükben megzavart fáradt és motiválatlan gyermekeket.
Tanulóink egy részénél ( SNI és BTMN tanulók) a fejlesztés szükségességét szakértői vizsgálat írja elő. A megfelelő óraszámot minden esetben biztosítani tudjuk.
Egyes tanulóinknak szüksége lehet szenzomotoros fejlesztésre ( pl. TSMT vagy Alapozó terápia). A 2022 szeptemberétől ez már helyben szerveződik.
Fejlesztést olyan gyermekeknél is végzünk, akiknél saját méréseink, vagy a pedagógusaink tapasztalatai indokolják ezt.
Lehetőségeink és aktuális kapacitásaink mérlegelése mellett -kis számban- fogadunk autizmusban érintett tanulókat is. Olyan gyermekeket tudunk integrálni, akik az osztálytanító és a gyógypedagógus asszisztens támogatása és szociális kompetenciáik rendszeres fejlesztése mellett képesek alkalmazkodni a 20-26 fős osztálylétszámokhoz. Ebben a munkában külső gyógypedagógus szupervizor és az iskolapszichológus egyaránt segít minket.
(Kriston Viktória)