A Meixner Iskolában arra vállalkozunk,
- hogy megtaláljuk minden egyes gyermek személyiségének pozitív vonását,
felfedezzük a benne rejlő, egyedül őt jellemző tehetséget - elfogadó, támogató, kölcsönös tiszteleten alapuló, nyugodt, békés légkört teremtsünk
a gyerekek, az itt dolgozó felnőttek, és a szülők számára - az aprólékos törődés és a világosan megfogalmazott szabályok közt megteremtsük az egyensúlyt
- a tanítás során az adott tanlóközösséghez és az egyes tanulók egyéni sajátosságaihoz is igazodó tempóban haladjunk
- módszertani tudásunkra építve megadjuk a különleges bánásmódot igénylő tanulóinknak a megfelelő fejlesztést, ugyanakkor harmonikus fejlődésű társaik számára is optimális haladási tempót biztosítsunk
- a szociális kompetenciák fejlesztésére nagy hangsúlyt fektetünk
- a Meixner-módszertan alapelveit minden osztályfokon alkalmazzuk
- a művészeti iskolában lehetőséget adunk a gyermekeknek arra, hogy megtapasztalják a szabad alkotás örömét. Teret adunk a kreativitásuknak, fejlesztjük készségeiket, erősítjük önbizalmukat
Hiszünk abban, hogy a 21. század kihívásainak úgy kell megfelelnünk, hogy miközben felkészítjük tanítványainkat a középiskolára, sok más fontos dolgot is megtanítunk nekik. Iskolánkat elhagyva képesek lesznek felismerni és értékelni az erősségeiket, de mindeközben megtanulják elviselni a kudarcaikat és odafigyelni lelki egészségükre. Értékelik majd a barátságokat, a jó emberi kapcsolatokat, megtanulnak tisztelni és tolerálni másokat.
Hiszünk abban, hogy csak akkor tudunk eredményesek lenni, ha a szülők, a gyerekek és a pedagógusok együttműködnek, a kölcsönös bizalom alapján.
Hiszünk abban, hogy a közösséghez tartozás érzése, az önfeledt játék, a gyermekkorban kapott jó szó erős érzelmi tartalék, kapaszkodó lehet a későbbiek során.
Mi pedagógusok elkötelezettek vagyunk abban, hogy a világban nyitott szemmel járva tanuljunk és fejlődjünk, hogy csapatként dolgozzunk. Képesek vagyunk a szakmai alázatra, tanulni egymástól és a gyerekektől.