Iskolánk széleskörű művészeti oktatást folytat: alsó tagozaton kiemelt jelentőségű az írástanulás megsegítése, illetve mind a nyolc évfolyamon meghatározó a szabad önkifejezés és önismeret támogatása, a neurotipikus és atipikus fejlődésű, sajátos nevelési igényű tanulóink segítése változatos vizuális művészeti eszközökkel.
Intézményünk alapfokú művészeti iskola voltából fakadóan komoly hagyománnyal rendelkezik a művészettel nevelés terén, nagy hangsúlyt kap a gyerekek egyéni fejlődési útja, saját vizuális nyelvük kifejezése. Támogatjuk őket a kísérletezésben, a szabad önkifejezésben, ezáltal önismeretük is mélyül. Gyerekeknél gyakran előfordul (akár életkorukból, akár egyedi állapotból fakadóan), hogy amikor még nem képesek szavakkal kommunikálni érzéseiket, gondolataikat, képi vagy zenei eszközökkel kifejezésre tudják azokat juttatni. A sajátos nevelési igényű tanulók esetében is abszolút pozitív, megerősítő hatású a művészeti tevékenység. Döntési helyzetbe kerülnek, kísérletezhetnek, hibázhatnak, határt feszegethetnek és felfedezhetik a belső fantáziavilágukat, esztétikájukat, feldolgozhatják konfliktusaikat.
Az alapfokú művészeti iskola első két előkészítő évfolyama kötelező, szerves részét képezi hétköznapi oktatásunknak. A gyerekek sokszínű eszközökkel és technikákkal megismerkedve egyre magabiztosabban és önfeledtebben képesek az önkifejezésre és a vizuális kommunikációra. Ezen ismereteik birtokában szabadon választhatnak harmadik évfolyamtól a tűzzománc, a kézművesség és a textilműves alapfokú szakirány közül.
Felső tagozaton művészeti középiskolai felvételire is lehetősége van tanulóinknak felkészülni – büszkék vagyunk rá, hogy a sikeres felvételit követően minden évben több diákunk is ebben az irányban tanul tovább, akik közül a későbbiekben is sokan képző vagy iparművészeti pályán helyezkednek el.
(Gál Nóra)