Iskolánk alapítója, Meixner Ildikó gyógypedagógus dolgozta ki azt a diszlexia prevenciós olvasás-tanítási módszertant, melynek segítségével jól kompenzálható a nyelvi nehézségekkel, szókincs-problémával, elhúzódó beszédhibával küzdő gyermekek hátránya.
A módszertan alkalmazásának segítségével a nyelvi hátránnyal induló gyermekek különösebb probléma nélkül együtt taníthatók azokkal a társaikkal, akiknek a beszédkészsége az adott életkornak megfelelő, vagy annál fejlettebb.
A Meixner-féle diszlexia prevenciós módszertan egy fejlesztő rendszer. A módszertan erőssége a
- beszédfejlesztés,
- az alaki vagy tartalmi írásproblémák megelőzése,
- a stabil olvasástechnika és a jó szövegértés kialakítása,
- a helyesírás megalapozása.
Ezeknek a készségeknek a kialakítása, az írott nyelv használatának hatékony tanítása minden gyermek esetében jó alapot teremt a későbbi tanulmányokhoz. Jobb lesz a szövegértésük, ügyesebbek lesznek az önálló tanulás terén és a tanórai munkában.
Az olvasás- és írástanítás első és második osztályban a Játékház tankönyvcsalád segítségével történik. Iskolánkban jól képzett tanítók alkalmazzák a Meixner-féle olvasás- írástanítási módszertant. A tanórákon a gyermekek gyakran differenciáltan kapnak feladatot. Az egyénre szabott (differenciált) tanításhoz kapcsolódó tanmenetet az alsó tagozatban a tanítók gyakran a logopédus kollégákkal együtt tervezik. Ez a team-munka lehetővé teszi, hogy a lassabban haladó és a már folyékonyan olvasó gyermekek is megfelelő feladatokat kapjanak.
A 3. és 4. évfolyam az olvasóvá nevelésről szól. Olvasási szintjüknek megfelelően terheljük meg a gyermekeket, ki könnyebb, ki nehezebb szövegekkel dolgozik. Negyedik osztályban az olvasókör lehetőséget ad a nehezebb szövegekkel való ismerkedésre és az élmények megosztására.
A Meixner iskolában az idegen nyelv tanítását csak a 4. osztályban kezdjük el. A nyelvtanítási koncepció kialakításakor a gyermeki beszédfejlődést és az olvasás-írás 4. osztályra elért szintjét vettük alapul. Ilyenkor a gyermekek nyelvi tudatosságának fejlettsége már lehetővé teszi azt, hogy írni-olvasni is tanuljanak egy eltérő ortográfiájú második nyelven, megértve annak felépítését, szabályait. Az idegen nyelv tanítását a kezdetektől csoportbontás segíti.
A gyermekek olvasástechnikáját, szövegértését és szókincsét minden évben mérjük. Az egyéni eredmények alapján döntünk a fejlesztés, tanórai differenciálás, vagy egyéni haladási tempó szükségességéről.