A tevékenység megszervezésénél a napközis kollégák tekintettel vannak a szabad tevékenykedés és az irányított játék közötti kényes egyensúlyra. A tanítás és a délutáni szakkörök kötöttségei után a gyerekeknek határozottan szükségük van arra, hogy maguk is szervezzenek tevékenységet szabadon választott társakkal. Ezt a szabadon választott tevékenységet figyelemmel kell kísérni az önállóság megsértése nélkül, miközben más tanulóknak esetleg éppen játékjavaslatra vagy irányított tevékenykedésre van szüksége.
A napközis kollégák közös munkája egy olyan játékgyűjtemény összeállítása, ami a szabadidő helyszínein ( szünetek, reggeli beszélgető kör, délutáni szabadidő osztályteremben és udvaron) többféle céllal kínál játékot.
Ezek a játékok alkalmasak lehetnek egy csoport lenyugtatására, vagy élénkítésére, fejlesztésre, gondolkodtatásra, az izmok megmozgatására, vagy éppen pihentetésre.
( Kornis Andrea, Varga Zsófia)